הגאון רבי אברהם יוסף: "אין לספרדים להקל בתספורת"

אסתי פלד No Comments on הגאון רבי אברהם יוסף: "אין לספרדים להקל בתספורת"

הגאון אברהם יוסף ב"מהדורה המרכזית": "הרמ"א נתן במשנה ברורה תנאים. בעניין התספורת בשבוע זה למרן יש משפט ברור שמי שנוהג כך "טועה" – דהיינו אין מקום להקל. יש המקילים, אבל רוב פוסקי הספרדים לא נותנים מקום להקל עד ל"ד בעומר. חילוקי המנהגים ברורים: האשכנזים לפי המסורת. נוהגים כמשנה ברורה, לספרדים לעולם לא היה חילוקי דברים בפסיקת ההלכה"

הרב אברהם יוסף באולפן 'קול חי' צילום: ארי טננבוים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הגאון הרב אברהם יוסף שליט"א, רבה של העיר חולון ב"מהדורה המרכזית" על סוגיית התספורת בערב ראש חודש אייר למרות ימי ספירת העומר: "לי אין דעה, יש לנו שו"ע. הקו העקבי שמנהל אותנו זה דעת הבית יוסף לספרדים והרמ"א לאשכנזים. הרמ"א נתן במשנה ברורה תנאים. בענייח התספורת בשבוע זה למרן יש משפט ברור שמי שנוהג כך "טועה" – דהיינו אין מקום להקל. יש המקילים, אבל רוב פוסקי הספרדים לא נותנים מקום להקל עד ל"ד בעומר. זה מכבוד לתלמידי רבי עקיבא ששנים עשר אלף זוגין תלמידים מתו"

"חילוקי המנהגים ברורים, האשכנזים לפי המסורת. נוהגים כמשנה ברורה, לספרדים לעולם לא היה חילוקי דברים בפסיקת ההלכה. אבי לא הסכים להקל בנישואין בימים אלו, למרות שזה חמור הרבה יותר. בהתייחס למנהגים שפשטו בנושא המוזיקה, כאשר עושים סיום מסכת, או בשירים שקטים: "את חטאי אני מזכיר היום. אחד מהשדרנים האהובים עלי ברדיו "קול חי" ביקש מאבי היתר לשדר שירים. הוא התיר, ואני עמדתי והסברתי לו את הפרצה, כי זה לא פונה לקהל רחוק אלא לכל הציבור הדתי"

"גם לגבי סיום מסכת, אין הדבר דומה לקהילה שבדיוק מסיימת מסכת. שאגב, גם במקרה זה אין מקום להקל" הדגיש הרב באוזני מגיש התוכנית אבי מימרן ועשרות אלפי המאזינים.

האזינו:



0 תגובות